HTML

Lapi hűtés

2013.04.16. 23:43 Chello

Baszki olyan nehéz ide bejutni mintha Bin Laden üldözné ezt az oldalt.


Mindegy. Lényeg, hogy muszály voltam átalakítani egy Compaq EVO N1015V lapi hűtését, mert azt csinálta, hogy 50 fokon lekapcsolt és 60- nál megint elindult.

Így aztán első körben nekiestem, hogy szétszedjem, de nem ment simán. Nem tudtam hol mi alatt van még csavar vagy hol feszegethetem. Végül kis telefonos segítségre felbátorodtam és bejutottam a billentyűzet alá is :)

Az volt a tervem, hogy keresek egy feszültséget amiből hajthatom a ventiket. Ez végül úgy sikerült, hogy elvágtam a fekete kábelt és a test-re kötöttem. Ezáltal állandóan megy. Nem mertem másra kötni 2 okból sem. Az első ok az volt, hogy 1-2 raszteres méretű felület szerelt alkatrészek között nem szívesen kotorászok a nem smd-hez kialakított pákaheggyel. A másik jelentős ok pedig az volt, hogy nem tudom, ha találok egy feszültséget ami megfelelne akkor az terhelhető-e, leesik majd vagy, ha pl. elszáll akkor mit tettem tönkre..

Nem voltam megelégedve a hűtő kialakításával sem, de nem szívesen barkácsoltam volna szét. Találtam viszont egy miniventit a DELL laposban ami alkatrésznek van. Azt ötöltem ki, hogy ráragasztom a hűtő egy szabad részére közel a procihoz. Megemeltem egy kissé tördelt műanyagdarabokkal (Kb. egy mm-re) és körben lezártam 3 szélét, hogy ami levegő kijön alóla az a proci felé menjen tovább. Valamint a miniventije hátul kitudja miért nem üzemelt ezt olvastam is valahol, hogy csak mittomén mikor megy, ha egyáltalán a lapik második ventije így ezt is rákötöttem az új elosztásra.

Nem találtam viszont itthon fehér pasztát csak ezüstöt. Jól jött, nem is tudtam, hogy van csak most szívesebben kerültem volna. Túl fáradt voltam hozzá.

Kivágtam és kireszeltem szépen a hűtőrács előtti 2 kis műanyag rácsot(?)

Előzőleg lemostam és levakartam matricákat a proci alatti burkolatrészről, memória fedlapról, hűtőlemezről és innn onnan. Csupa olyan helyekről ahol hőt szeretne leadni a gép. Már csak a borda és a proci közé nem tettek valami papírt

Rengeteg kusza vezetékem lett vagy 5 szál és elég hosszúak. (Az egyiken rajta lógott az eredeti kisventi.)

Kivágtam a proc hűtőventi alatt egy 3*2 cm-es nyílást, valamelyest meggyőződésem, hogy így jobb a szellő bent.

Valamint észre vettem, hogy ki kell vágnom egy darabot a műanyag váz egy részéből is, mert ahogy próba képpen rátettem a hűtést nem ment a helyére.

Ahogy ezzel meg voltam átnézve arra jutottam, hogy ha haladni is akarok akkor fel kell kennem és elkezdeni összerakni, mert az egész délután indult és már éjel 2 óra volt (Kb:)

Eddigre már annyira kimerített a sok görnyedég meg farigcsálás, hogy rendesen kezdtem remegni vagyis inkább alig tartottam magamat. (4-re végeztem mindennel)

Nem baj, most jött még csak a szopás. Bekentem a procit és tenném fel a hűtőt viszont az aljára rakott kisventi akkort került fel nemrégen így most a sarka fennakadt az egyik kondin ami a lapból kiállt.

Opsza. És miért ne lett volna pasztás eközben a hűtő alja.

(Az ezüst paszta ugye vezeti az áramot nem kenjük szanaszét)

Most hadonásszak a pasztás hűtővel, hogy kivegyem és ne kenjek össze semit, mert letörölni is igen nehéz ráadásul az ujjamról még nehezebben eltávolítható lenne,

Pff. Nem tudtam mit csináljak. Alig hozzáférhető a kisventi sarka és valahogyan le kellene vágni vagy akármi kb. 3*3*20 mm-es háromszöget, a sarkát,.


A műanyag darabkákat alá és köré tördelni is frankón nehéz volt, mert azok mindenhogyan akarnak törni csak nem méretre és nem egyenesen. Valamint a pillanatragasztót levakarni lehetetlen lenne, csiszolni hát.. azzal mindent összekúrtam volna porral (szintén nem jön le ráadásul belehullik a pasztába)

Öcsém mit csinál ez az oldal. Feljebb akarom scrollozni a kurzort egy sorral és felugrott a szöveg eljére.

Meg is néztem vagy 3x miez.. Na mindegy.

Szal. le kellett itt ülnöm gondolkodni és pihenni, mert nem akartam kókányolni, ha már szép tűrhtően sikeredett addig minden.

Nem volt más választásom muszály voltam leköszörülni belőle.

Letöröltem a hűtő aljáról a pasztát és nagyon reméltem, hogy a keletkező portól csont tisztára fogom tudni fújkálni.

Nem sokáig köszörülhettem mivel alig fértem hozzá. Egy helyt még az egyik felfogató lábba is belenyalt, de úgy voltam vele, hogy alig úgyhogy így is sokat haladtam.

Jött a második Joker a forrasztópákás leolvasztás.

Ocsmánybüdös, mérgező, és undorítóan is tud kinézni anyagtól függően.

(Ez olyan ne vegyél addig levegőt taktikás dolog ami még csak könnyíti a feladatot)

Mákom volt, Szépen lehetett elkenni. Így relative kultúráltan tudhattam le ezt is.
 Ja és lett vagy fél három. Eddig az egész folyamat alatt körülbelül 8x kellett a műanyag keretet lepattintani körben, kivenni mindent, alakítgatni itt-ott és vissza az egész, mert csak úgy saccra nem lehetett.

Az említett eredeti kisventije természetesen a keret kiszedése nélkül szintén se ki se be.

Simán össze kellett rakni innetől.

Úgy, hogy alig látsz bizonytalan a mozgásod, a fáradtságtól elfelejted mit hova tettél (előzőleg sem sokat aludtam) tele van apró törékeny szirszarokkal és még a sorrend egy része is egyszer látott. Ráadásul finoman illesztett pattintók vannak így, ha bármi feszül mehetsz vissza a kitudjaholrontottad l pontig.

A hűtőt feltéve élesedett bennem a korábbi gondolat miszerint fogalmam sincsen mennyire kell meghúznom az egyes csavarokat amik rugókat tolnak azok pedig szorítják a hűtőt a procira. Valamint fincsi AMD lesarkazható nyitott procira kell tenni. Azt már csak megemlítem, hogy ha lett vna akármilyen fehér paszta nyitottra ezüstöt még véletlenül sem raknék dehát így legalább nyertem 2 fokot.

Jó szóval felment összeraktam és még 3 állású kapcsolót is kapott.

Különböző alap, light és full venti fokozatok vannak.

Sajna nemtom mér néha nem indul el vagy tán le is áll az alap fokozat. Pedig azért lett, hogy ne felejtsem el bekapcsolni a hűtést.

Amúgy jó lenne, de mivel azóta már feljebb is vettem (gondolván, hogy nem indul könyen alacsony feszen a venti) most úgy vagyok, hogy sztem a BIOS állítgatja a feszt és ez valahogyan kihat a már viszonylag független hűtésemre így is. Mindgy egyenlőre ez egy biztos fesz, mint említettem nem szívesen próbálkozgatnék, ha meg így sem jó esetleg még feljebb veszem az alapjáratot csak az meg már kishijján.a light fokozat lesz.

Hát kb. enyi. Most a narancs színű LED megvilágítást építem éjszakára jól jön, ha kb. látom a billentyűket.

Nem akarok már azzal szarakodni, hogy SMD ledekkel meg szallagkábelekkel alulról világoljam meg a bilit pedig az szép lenne és eredetileg ezt gondoltam el.

Meg teszek bele Fejhallgató kimentet, mert az nicsen neki. (Kapcsolós lesz az is)

Képek elvileg lesznek bár azt inkább hagyjuk, hogy tuti-e mert 5 címből alig tudtam egyet elfogadtatni, hogy bjussak amit nemtom minek kellett. Megközelítőleg 20 próbálkozásomat visszadobta a kódos szart meg a címmel való kötözködést firtatva (úgyis, ha csupa kis betü a cím csak nincsen bene szám) aztán meg felugrálgat a szöveg eljére, szal számolok azzal, hogy ezt a szöveget is elmentem és vagy 5x kell majd basztatni mire végül lesz blogom, ha egyáltalán elérhető lesz mivel azt írja jobb oldalon "cím-nélkül_71619". Mint említettem a cím miatt basztatott eddig most meg nincsen cím, fasza. Ráadásul először nem is értettem, hova kerültem valami külön Blogprofilba(?) dobott ahonnan még meg kell nyitni a szerkesztőt.

Voltaképpen a szöveg minden betüjét is le lehetne zárni egyenként alfanumerikus kódokkal, úgy milyen biztonságos lenne má... :)))))))

Ohhó viszont egyszerre több képet is fel lehet tölteni és könnyű linkelni, ebben mondjuk elver sok más oldalt.

4.JPG1.JPG11.JPG8.JPG12.JPG2.JPG13.JPG6.JPG14.JPG10.JPG15.JPG15.JPG20.JPG16.JPG3.JPG5.JPG18.JPG7.JPG19.JPG9.JPG

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://1aa2cc3bb.blog.hu/api/trackback/id/tr425230482

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása